Tips over organisatieverandering? Meld je aan voor onze Nieuwsbrief en krijg een gratis hoofdstuk uit Verandering 3.0

‘Laat weten hoe laat je komt, dan staat de koffie klaar!’

Context Snakten we vorig jaar in ons eigen landje nog naar verkoeling, dit jaar moeten we het op de camping in Nederland doen met heel wat minder weer. Vooral met regen. Veel, heel veel regen. Onze stoere vouwwagen van Campooz kreeg heel wat buien op z’n dak. En op die fijne zonneluifel die we erbij […]

Context

Snakten we vorig jaar in ons eigen landje nog naar verkoeling, dit jaar moeten we het op de camping in Nederland doen met heel wat minder weer. Vooral met regen. Veel, heel veel regen. Onze stoere vouwwagen van Campooz kreeg heel wat buien op z’n dak. En op die fijne zonneluifel die we erbij kochten. Want ja, we reizen toch altijd naar het mooie weer (little did we know…).

Midden in de nacht worden we wakker omdat de luifel onder het gewicht van een extreme stortbui bezwijkt. We zetten alles zo goed en kwaad als het gaat weer recht, maar zien de volgende ochtend dat het einde oefening is voor twee tentstokken die juist voor extra stevigheid moesten zorgen.

Tegen beter weten in neem ik, op zondagochtend nota bene, contact op met Campooz. Ik zie dat ze ook via What’s App bereikbaar zijn. Wie weet….

Binnen 8 minuten krijg ik een reactie. Met uitleg, tips en het aanbod zo snel mogelijk stokken op te sturen, gewoon naar onze camping. En de nodige droge humor. Ze bieden aan om zelfs nog op zoek te gaan naar iets van extra steunstokken, want degene die ze normaal hebben zijn niet leverbaar. Corona hè….

Als ik zeg dat we op een half uurtje van hun HQ afzitten en de stokken met liefde op wil halen, krijgen we het bericht:

‘Laat maar weten hoe laat je komt, dan staat de koffie klaar!’

Fractaal van het patroon

Dit bedrijf is opgericht door mensen die met heel hun hart anderen willen meenemen in de vrijheid en het genot van kamperen. Door goede spullen te maken, maar wel met Drentse nuchterheid: ‘je moet gewoon zorgen dat de spullen doen wat ze moeten doen, en anders moet je dat verhelpen’.

Die focus op anderen een mooie ervaring meegeven zit echt in hun DNA. Het zijn geen holle marketing-trucs.

De oprechte interesse en de vanzelfsprekendheid waarmee ze ons als gebruiker van hun product helpen, zelfs op zondag, ontroert ons. Maar als we daar iets van zeggen vinden ze dat duidelijk niet meer dan normaal: ‘Dat doe je toch gewoon?’

De koffie staat inderdaad klaar, de kinderen krijgen een lekkere plak koek en als een medewerker trots de foto’s van zijn kersverse kleinkind komt showen, krijgen wij die net zo goed als alle anderen te zien.

We hebben bijna moeite om weer afscheid te nemen, als we gewapend met nieuwe stokken en een creatieve oplossing voor de versteviging onder de arm (‘nee joh, hoef je niet te betalen’) weer op pad gaan.

Dat is nou klantgerichtheid.


Lees ook: ‘En dit wordt dan jouw vaste flexplek’

print dit artikel

Leave a Reply


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.